Du skal sende klagen som Digital Post via borger.dk til Uddannelses- og Forskningsstyrelsen > Øvrige henvendelser til styrelsen.
I emnefeltet skal du skrive ’Klage til Ankenævnet for Statens Uddannelsesstøtteordninger’.
Tidsfrist
Vi (Uddannelses- og Forskningsstyrelsen) skal have modtaget klagen senest fire uger fra den dag, du modtog afgørelsen.
Sådan behandler vi klagen
I første omgang behandler Uddannelses- og Forskningsstyrelsen din klage. Du får en kvittering, når vi har modtaget klagen.
Når vi behandler en klage, kan vi enten:
- ændre vores afgørelse og godkende din ansøgning om ligestilling eller frafalde kravet om at betale SU tilbage helt eller delvist, eller
- fastholde vores afgørelse om afslag eller tilbagebetaling.
Hvis vi ændrer vores afgørelse, får du direkte besked fra os.
Hvis vi fastholder vores afgørelse, sender vi din klage med en udtalelse og alle sagens dokumenter til Ankenævnet for Statens Uddannelsesstøtteordninger.
Når din klage er modtaget i ankenævnet, modtager du en kvittering fra dem sammen med alle sagens dokumenter via Digital Post på borger.dk. Ankenævnet kan ikke besvare spørgsmål om din sag, før du har modtaget kvitteringen.